Obecność psa w terapii to coś więcej niż tylko sympatyczna rozrywka. To sprawdzona, holistyczna metoda wspierania rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu, która wykorzystuje unikalne cechy czworonożnych terapeutów. Psy, z natury pozbawione osądów, stają się idealnymi, bezwarunkowymi kompanami, pomagającymi w budowaniu zaufania i przełamywaniu barier, które często utrudniają codzienną interakcję.
Kontakt z psem uczy empatii i odpowiedzialności, co jest kluczowe w rozwoju kompetencji społecznych. Dziecko, które uczy się głaskać psa, karmić go czy czesać, rozwija zdolności do odczytywania sygnałów, a co najważniejsze – otrzymuje natychmiastową, pozytywną informację zwrotną w postaci radości i akceptacji ze strony zwierzęcia. To buduje poczucie własnej wartości i bezpieczeństwa, które jest fundamentem do dalszej pracy terapeutycznej.
Pies jest także doskonałym narzędziem do redukcji stresu i napięcia sensorycznego. Jego futro, ciepło i spokojny oddech mogą działać uspokajająco. Wielu terapeutów zauważa, że w obecności psa dzieci stają się bardziej otwarte i skłonne do nawiązywania kontaktu wzrokowego. Bezwarunkowa akceptacja psa motywuje do przełamywania barier, które w innych warunkach mogą wydawać się nie do pokonania. Pies nie ocenia, co pozwala dziecku na swobodną, autentyczną interakcję.
W naszym centrum dogoterapia jest integralną częścią procesu terapeutycznego. To nie tylko zabawa, ale przemyślany i dostosowany do potrzeb każdego dziecka program, który ma na celu wspierać rozwój na wielu płaszczyznach – od emocjonalnej, przez społeczną, aż po motoryczną. Wierzymy, że połączenie profesjonalnej wiedzy i empatii naszych terapeutów z bezwarunkową miłością naszych czworonożnych przyjaciół to klucz do osiągnięcia sukcesu.



